کد خبر: 136726
نگاهی به پخش سینمایی «محمد رسول‌الله (ص)» از ۲ شبکه
تلویزیون این هشدار را جدی بگیرد!
رونمایی از فیلم «محمد رسوال‌ الله(ص)» ساخته مجید مجیدی در تلویزیون و پخش چندباره آن ظرف مدت کوتاهی، این نگرانی را در ذهن ایجاد می‌کند که مبادا برخورد تلویزیون با این اثر به‌گونه‌ای باشد که پس از مدتی به سرنوشتی مشابه سریال‌های «امام علی (ع)» و «مختارنامه» و فیلمی مانند «روز واقعه» دچار شود؛ هشداری که به نظر می‌رسد این بار لازم است تلویزیون جدی بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرنگار در حالی که تک‌تک آثاری که در بالا از آنها نام برده شد، در زمره‌ی بهترین فیلم‌ها و مجموعه‌های تاریخی تلویزیون و سینما قرار می‌گیرند، اما پخش حساب‌نشده این آثار از تلویزیون، آن‌هم تقریبا در تمامی مناسبت‌های مرتبط، باعث شده است که جایگاه این آثار نمایشی آن‌طور که بایسته و شایسته است، در نزد مخاطب تلویزیونی محفوظ نماند. 

و حالا که سینمایی محمد رسول‌الله (ص) ساخته مجید مجیدی به عنوان گزینه‌ای جدید برای پخش در مناسبت‌ها مطرح است، لازم است تلویزیون با اصلاح رویکرد گذشته نسبت به پخش آثار مناسبتی و مذهبی، در این رویه بازنگری داشته باشد.

 

تلویزیون روی پای خودش بایستد

در همین ارتباط در گفت‌وگویی با پرویز شیخ‌طادی ـ کارگردان سینما و تلویزیون سیاست صداوسیما در قبال پخش آثار مذهبی در مناسبت‌ها را به نقد گذاشته است.

کارگردان «بانوی سردار» درباره وضعیت این سال‌های تلویزیون در قبال پخش آثار مذهبی تاریخی می‌گوید: تلویزیون در دهه‌هایی که کشور به لحاظ مالی در شرایط خوبی بود، شروع به ایجاد شبکه‌های متنوع کرد و این شبکه‌ها کارمند و تشکیلات، نیرو و مدیر پیدا کردند و وظایفی هم برایشان تعیین شد. شبکه‌ها ساعات پخش و اهدافشان هم مشخص شد و این روند ادامه پیدا کرد. حالا وضعیت ارزی کشور مثل سابق نیست و شرایط مالی خوبی ندارد اما تعداد شبکه‌ها ثابت مانده است؛ وظایف و شرح وظایفشان همچنان هست و پابرجاست. شبکه‌ها مدیر دارند نیروی انسانی دارند. تولید دارند و باید پخش کنند و از سویی باید رقابت هم داشته باشند. این اتفاق مدیران شبکه‌ها را مجبور می‌کند که به هر قیمتی آنتنشان را پر کنند. به همین دلیل مرتب این مجموعه‌ها و آثار را پخش می‌کنند.