شناسه خبر: 146988 منتشر شده در مورخ: 1398/11/21 ساعت: 09:16 گروه: حوزه رسانه

ضرورت سرمایه‌گذاری رسانه‌ها برای جنگ نرم

ضرورت سرمایه‌گذاری رسانه‌ها برای جنگ نرم
مدیرعامل خبرگزاری آنا گفت: رسانه هایی که گفتمان انقلاب را ترویج می کنند، با تعدیل نیرو روبرو هستند؛ زیرا بسیاری از مدیران به جنگ نرم باور ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرنگار مرتضی خلفی زاده مدیر عامل خبرگزاری آنا، در برنامه انعکاس رادیو گفت‌وگو، با اشاره به این موضوع که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از انقلابیون صاحب رسانه و قلم شدند که پیش‌تر فعالیتی زیر زمینی داشتند، گفت:‌ عده اندکی به معنای حرفه‌ای رسانه داری می‌کردند و عملا تجربه کار رسانه‌ای شکل گرفت؛ البته رسانه‌های دینی در قالب فصلنامه پاسخگوی مباحث فقهی و حوزوی بودند و با وجود محدودیت‌های آزادی بیان در رژیم گذشته، مخاطبی خاص داشتند.

وی به تنوع و تکثر جناحی در رسانه‌های پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: صاحبان جریان رسانه‌ای انقلاب به تازگی تجربه‌هایی کسب کردند؛ بدین ترتیب روزنامه هایی نظیر کیهان با بدنه سنتی، زمان برد تا شکلی انقلابی به خود گرفتند، اما روزنامه جمهوری اسلامی که تازه تأسیس بود، عملا تجربه کار حرفه ای رسانه ای را با چهره هایی شاخص شکل داد.

مدیرعامل خبرگزاری آنا تصریح کرد: از طرفی جریاناتی که پیش از انقلاب در بخش فرهنگ تریبون دار بودند، همچنان پس از انقلاب با انقلابیون همراهی کردند، اما نتوانستیم نام انقلابی بر آن ها بگذاریم؛ چراکه مانیفست آن ها غرب گرا بود.

وی با بیان اینکه هم اینک نیز این جریان غرب گرا در سینما و تئاتر آزادانه عمل می کند، گفت: این ها عملا رقابتی نا برابر با رسانه های انقلابی به راه انداختند تا جایی که قوانین و ضوابط ناظر بر قانون اساسی چارچوبی بر ادبیات و بیان محتوا داده است.

خلفی زاده با اشاره به تکنیک قطره چکانی از سوی رسانه های غربی عربی بعد از حمله به عین الاسد، گفت: همواره در این وضعیت‌های بحرانی باید اتاق عملیات رسانه‌ای قدرتمند و فعل دشته باشیم که اطلاعات را دریافت، پردازش و درباره انتشار رسانه ای اقدام کند.

وی اتفاق عین الاسد را بعد از جنگ جهانی دوم بسیار بزرگ توصیف کرد و گفت: آمریکا آثار «دالی» خود را به خوبی مدیریت کرد و این موضوع نشان می دهد برای چنین رخدادهایی برنامه ریزی دارد؛ یعنی اتاق وضعیت رسانه ای آن ها متشکل از اساتید علوم روانشناسی و جامعه شناسی و فرماندهان است که از مجموعه رخدادها، روندی مناسب را مدیریت می کنند.

مدیرعامل خبرگزاری آنا، با تأکید بر اینکه این اتاق تلاش کرد هیمنه آمریکا کمتر از بین رفته و افکار عمومی خود آسیب نبیند، افزود: آنها با تکنیک کوچک نمایی در قبال عین الاسد موضع گرفتند تا نشان دهند یک اتاق رسانه ای در آمریکا وجود دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که رسانه‌های حاکیمیت تا چه اندازه برای جنگ نرم سرمایه‌گذاری کرده‌اند، گفت: رسانه‌هایی که گفتمان انقلاب را ترویج می‌کنند، با تعدیل نیرو روبرو هستند و بسیاری از مدیران حتی جنگ نرم را باور ندارند.

خلفی زاده در خطاب به نیروهای مسلح گفت: به صراحت می گویم، جنگ 33 روزه را پشت سر گذاشته ایم؛ حزب الله لبنان به دلیل همان مدیریت رسانه ای محدود، شبکه المنار جنگ را هدایت کرد و رقابت نابرابر رسانه ای را در مقابل رسانه های آمریکایی و صهیونیستی را پیروز کرد. در اتفاق اخیر شاهد بودیم که فرمانده هوافضا سپاه شخصا مسئولیت را بر عهده گرفت و صحبت کرد. البته نمی گویم این روند درست یا غلط است، اما اتاق عملیات جنگ رسانه ای ما کجاست؟ از طرفی اساتید علوم ارتباطات ما چند پایان نامه درباره جنگ رسانه ای نوشته اند؟

انتهای پیام/

کلید واژه
 
google-buzz twitter digg facebook linkedin
  نظرات بینندگان  
  نظر شما  
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با سایت، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.

3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.

4.حداکثر کاراکتر مجاز جهت ارسال نظر 1000 کاراکتر می باشد.
نام:
ایمیل:
نظر:
 
پربیننده ترین اخبار
پربحث ترین اخبار
Page Generated in 0/2051 sec